2011111201 |
El currículum i l'avaluació competencial a les aules (ESO) |
2019-2020 |
Taller. Secundària Obligatòria |
|
|
|
14/11/2019 - 9/1/2020 (5 hores) de 16:00h a 18:30h |
|
CRP de l'Alt Penedès |
|
Europa, 28 (Vilafranca del Penedès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Reflexió compartida, orientacions i pràctica sobre l’ensenyament a les aules de secundària a partir del currículum per competències. Dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.
Vinculació de la didàctica a un enfocament que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn. Metodologies de participació activa i iniciativa personal que combinin el treball individual i el col•laboratiu per aprendre entre iguals.
Valoració de l’avaluació formativa i formadora com a eina indispensable del procés d’aprenentatge: avaluar per aprendre.
________________________________________________
Les sessions aniran a càrrec de Jordi Royo Climent. Professor de l’Institut Barri Besòs de Barcelona i formador de Currículum i avaluació competencials del Departament d’Educació.
________________________________________________
|
| |
Objectius |
◾Reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
◾Donar a conèixer les novetats del currículum, tant pel que fa als àmbits relacionats amb l’especialitat com als àmbits transversals (digital i personal i social).
◾Afavorir la gestió dinàmica de l’aula, formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
◾Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
◾Conèixer l’Ordre d’avaluació i com adequar l’avaluació al treball competencial.
◾Discutir com abordar els àmbits transversals (Digital i Personal i social) des de les diferents matèries i com coordinar els equips per fer-ne l’avaluació col•legiada.
◾Orientacions per al disseny d’unitats de programació d’aula integrant l’avaluació com element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
|
| |
Continguts |
◾Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015) i documents d’orientació de les competències bàsiques i transversals
◾Activitats i eines per a l’avaluació competencial.
◾Àmbits transversals del currículum. Àmbit digital i Personal i Social
◾Mètodes didàctics competencials i orientacions metodològiques centrades en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
◾Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
|
| |
Formador/a |
Jordi Royo Climent
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de valoració associat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les dues sessions de formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat i equips directius de secundària
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
14/11/2019 |
1600 |
1830 |
Sessió 2 |
dijous |
09/01/2020 |
1600 |
1830 |
|
| |